نبود نهاد فرادستی در بخش انرژی هزینه زیادی دارد

نایب رییس سندیکای صنعت برق ایران معتقد است: بدلیل نبود نهاد فرادستی و تنظیم‌گر بخش انرژی تاکنون اتلاف هزینه‌های زیادی به همراه داشته و سبب شده بخش‌های برق و گاز برنامه‌های خود را پیش ببرند.

به گزارش زیست آنلاین،«پیام باقری» افزود: این امر سبب شده گاز به اقصی نقاط کشور ارسال شود و هزینه های زیادی تحمیل کند، درحالی که پیش از گاز، شبکه برق در سراسر کشور توزیع شده بود.

باقری اضافه کرد: چنانچه نهاد فرادستی بخش انرژی در کشور وجود داشت، می‌توانست اجازه دهد به جای هزینه کردن برای گاز رسانی به سراسر کشور، گاز تولیدی در اختیار نیروگاه‌ها قرار گیرد و مردم به‌جای گاز از برق استفاده می‌کردند.

نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: توسعه برق به جای گاز هم مانع افزایش آلایندگی‌ها می‌شد و صنعت برق را توانمندتر می‌ساخت و هم مانع انجام هزینه‌های سنگین‌تر می‌شد.

وی گفت: اکنون به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی ممکن است برخی مواقع تامین برق با مشکل رویرو شود، در صورتی که چنانچه گاز تحویل نیروگاه‌ها شده و مردم از برق استفاده می‌کردند، این مشکل ایجاد نمی‌شد.

باقری، بر تدوین استراتژی کلان برای بخش انرژی کشور تاکید کرد و گفت: اکنون هم در بخش برق و هم در بخش گاز نکات قابل توجهی وجود دارد که برای حل آنها نیاز به یک نهاد فرادستی است و ایجاد این نهاد می تواند به حل بسیاری از مسایل موجود در این دو بخش کمک کند.