ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی تا سال 2035 در انگلیس

زیست آنلاین: برنامه ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید بنزینی، دیزلی یا هیبریدی در انگلستان، طبق برنامه های دولت، حداکثر از سال 2040 به سال 2035 تغییر یافت.

به گزارش زیست آنلاین ، این تغییر پس از آن صورت گرفت كه كارشناسان اعلام كردند اگر انگلیس بخواهد به هدف خود در انتشار كربن صفر عملاً تا سال 2050 برسد، زمان قبلی تعیین شده خیلی دیر است. بوریس جانسون از این سیاست به عنوان بخشی از یک رویداد مهم به دست آمده از اجلاس اقلیمی سازمان ملل در ماه نوامبر پرده برداشت.

وی گفت سال 2020 برای کره زمین “سال تعیین کننده فعالیت های اقلیمی” خواهد بود. در این سال اجلاس معروفCOP26 در گلاسکو برگزار می گردد. این گردهمایی سالانه به رهبری سازمان ملل برای ارزیابی پیشرفت کشورها در راستای مقابله با تغییرات آب و هوا انجام می شود.

سر دیوید آتتنبورو در مراسم رونمایی در موزه علوم لندن اظهار داشت که او مشتاقانه منتظر COP26 است و آن را “دلگرم کننده” دانست و از اینکه دولت انگلستان “سال اقدام اقلیمی” را برای خود هدف قرار داه است ابراز خرسندی کرد.

جانسون در بیانیه ای گفت ممنوعیت فروش اتومبیل های جدید بنزینی و دیزلی حتی در صورت لزوم زودتر از سال 2035 اعمال خواهد شد. وسایل نقلیه هیبریدی نیز در این پیشنهادها گنجانده شده است، که در ابتدا در ژوئیه 2017 اعلام شده بود.

پس از عملی شدن این ممنوعیت، مردم فقط می توانند اتومبیل های برقی و هیدروژنی خریداری کنند. دولت اسکاتلند قدرت ممنوعیت اتومبیل های جدید بنزینی و دیزلی را ندارد اما پیش از این وعده داده است تا سال 2032 با اقداماتی مانند گسترش شبکه شارژ برای اتومبیل های برقی، نیاز خود را از بین ببرد.

جانسون گفت: میزبانی COP26 فرصتی مهم برای انگلیس و همه ملتها در سراسر جهان است تا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی گامی موثر بردارند. وی افزود: همانطور ما برنامه های خود را برای هدف بلندپروازانه انتشار صفر در 2050 تنظیم کرده ایم ، باید دیگران را نیز ترغیب کنیم تا در تحقق این هدف به ما بپیوندند.

رئیس جمهور ادموند کینگ گفت: رانندگان از اقدامات لازم در جهت بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار CO2 پشتیبانی می کنند، اما این اهداف تازه ترسیم شده بسیار چالش برانگیز است.

منبع : bbc