ممنوعیت تولید مانتو با طرح پارچه‌ غیرمتعارف در مشهد

عضو هیأت مدیره اتحادیه پوشاک مشهد، ممنوعیت تولید برخی مدل‌های مانتوی چهارخانه مشابه چفیه در مشهد را تأیید کرد.

جواد حسین پورحجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص علت ممنوع شدن برخی از مدل‌های مانتوی چهارخانه در مشهد، ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: برخی از طرح‌ها برای ما دارای بار ارزشی و معنوی است و زمانی که بازرسان اتحادیه پوشاک در مشهد متوجه شدند یکی- دو تولیدکننده اقدام به تولید این مدل از مانتوها کردند، در همان روزهای اول از تولید این مانتوها جلوگیری کردند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه پوشاک مشهد با اشاره به اینکه ما مبنا را بر این گذاشتیم که پشت قضیه نکته‌ای نبوده و صرفا کج‌سلیقگی در انتخاب طرح رخ داده است، افزود: در تمام دنیا یک سری طرح‌ها و المان‌ها دارای ارزش است و اجازه نمی‌دهند از هر طرح و نشان استفاده شود، هیأت مدیره موافق تولید مانتویی با این طرح نبود.

وی اضافه کرد: با ارسال نامه تولیدکنندگان هم پذیرفتند که از این طرح در تولید مانتو استفاده نکنند و در قدم‌های اول برخورد شد، البته در مشهد قدری حساسیت‌ها بالاست.

پورحجار در پاسخ به اینکه چرا اتحادیه اقدام به جمع‌آوری مانتوهای شیشه‌ای و جلوباز نمی‌کند، ابراز کرد: مانتوهای جلو باز برای استفاده در بازار تولید نمی‌شود، بلکه برای مجالس زنانه طراحی و تولید می‌شوند، البته تولید و مصرف این نوع مانتوها هم کاهش یافته است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه پوشاک مشهد تأکید کرد: البته این نوع مانتوها در مراکز زیرزمینی و نه واحدهای شناسنامه‌دار تولید می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با سختگیری موافق نیستم، اما گاهی اوقات استفاده‌های نادرستی از طرح‌ها و المان‌ها می‌شود که ما را مجبور به واکنش می‌کند.