لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری طرح تفکیک پسماند ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری منطقه۲ تهران، برگزار شد.
محمد تقی نظرپور، در نشست امضای این تفاهم‌نامه همکاری، با اشاره به برخی اقدامات دانشگاه‌ها در زمینه مدیریت پسماند اظهار داشت: طرح کاهش مصرف کاغذ در پایان نامه‌های دانشجویی در حوزه ستاد وزارت علوم مطرح شده که این طرح موجب شده فقط یک نسخه پایان نامه کاغذی و باقی نسخ به صورت الکترونیکی باشد.
وی افزود: حذف ظروف یک‌بار مصرف در دانشگاه‌ها و سلف سرویس‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال مدیریت سبز در حوزه آموزش عالی محسوب می‌شود. در همین زمینه خوشبختانه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان توانسته میزان مصرف ظروف یک‌بار مصرف خود را به عدد صفر برساند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور توجه ویژه‌ای به حوزه مدیریت سبز نشان داده‌اند؛ اگرچه در حوزه ستادی وزارت علوم، آنچنان که باید پسماند جدی‌ای وجود ندارد اما می‌توانیم این تفاهم‌نامه را به دانشگاه‌ها نیز تسری بدهیم. تفکیک و ذخیره سازی پسماند از مبدا در بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور آغاز شده است.
 نظرپور، بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند در آموزش عالی کشور تاکید کرد.
وی به برخی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌های مختلف کشور در بخش محیط زیست اشاره کرد و گفت: تولید صنعتی نانوسلولز از کاغذ باطله در دانشگاه سیرجان، بازیافت اوراق امتحانی در دانشگاه صنعتی شریف، تولید کاشی از زباله شیشه در پارک علم و فناوری خوزستان و استفاده از آهن آلات اسقاطی در بخش‌های تعمیر و نگهداری دانشگاه بوعلی همدان از جمله اقدامات دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند.