قهرمانان انرژی حامیان مبارزه با کرونا

زیست آنلاین: پشت هر سیستم بهداشتی درمانی موفق یک سیستم انرژی موفق وجود دارد سیستمی که در آن مدیران، مهندسین و اپراتورهای پرتلاشش به سختی کار می کنند تا چراغ ها را روشن بمانند، فضا ها را گرم یا خنک کنند، شبکه آب برقرار باشد، سیستم حمل و نقل در جابجایی بار و مسافر توقف نداشته باشد، اینترنت و شبکه های اجتماعی فعال باشند و … .

به گزارش زیست آنلاین، همانطور که پزشکان، پرستاران، کارمندان و محققان شجاع سیستم بهداشت و درمان در سراسر جهان برای معالجه و مراقبت از بیماران بصورت شبانه روزی مشغول به کار هستند، باید از کسانی که در پشت این صحنه هستند نیز تشکر کرد که در شرایط کنونی جامعه جهانی برای تأمین انرژی پاک، مقرون به صرفه و قابل اعتماد میلیاردها نفر که در حال انجام دورکاری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند فعالیت بی وقفه و 24 ساعته دارند.

اظهار نظر در مورد اینکه تأثیرات طولانی مدت بحران کرونا بر سیستم های انرژی جهان چه خواهد بود، هنوز خیلی زود است. قیمت بسیار پایین نفت برای بازیگران انرژی و همچنین تعیین مسیر برای دوره گذار انرژی عامل تغییر دهنده مهم این بازی است.

اما فارغ از این که بحران همه گیری کرونا باعث تشدید رکود اقتصادی، بحران بانکی یا تعدیل سیستم های مالی بشود یا خیر، کووید 19 ثابت کرد که دسترسی به انرژی قابل اعتماد و بدون وقفه و اتکا به کارشناسان و کارگران حوزه تولید، تامین و توزیع انواع انرژی بیش از پیش نیاز است.

حتی وقتی بحران را تجربه می کنیم، بسیار مهم است که بخاطر بسپاریم که به عنوان یک جامعه جهانی برای یافتن مسیرهای انتقال انرژی و دستیابی به تاب آوری و انعطاف پذیری اجتماعی، می توانیم بین طراحان، تولید کنندگان و سیستم توزیع حامل های انرژی اتحادی واحد ایجاد کنیم و با استفاده از منابع موجود به این مهم دست یابیم.

جامعه انرژی (شامل کارشناسان، مدیران، تولید کنندگان و …) باید نسبت به پرورش خبرگان، متخصصین و مسئولین انتقال انرژی به نسل آینده و برطرف کردن شکاف در افزایش مهارت ها و توانایی های نیروی کار حوزه انرژی متعهد باشند. این تعهد میسر نخواهد شد مگر با ایجاد پلت فرم های آموزشی آکادمیک و توسعه صلاحیت های و البته حمایت و پشتیبانی امروز از قهرمانان انرژی فردا.

بر همین اساس شورای جهانی انرژی یا World Energy Council امروز متعهد است تا از طریق ایجاد پلت فرمی بنام WE Lab نگرش ها و بینش های علمی و عملی متخصصان دوره گذار انرژی را برای هدایت مسیرهای جدید و بهتر انرژی بر مبنای شرایط جساس جهانی و منطقه ای تغییر دهد و قدرت تصمیم گیری آنها را در برپایی ساختارهای استفاده از انرژی پاک افزایش دهد.

هدف مشترک در شورای جهانی انرژی برای کمک به انتقال انرژی پاک بر مبنای تشخیص و افزایش انرژی اجتماعی شکل گرفته است. برنامه ای در پیشبرد این انتقال سبز به مشارکت مردم و تمرکز بر رفاه افراد و جامعه نیاز دارد. همچنان که همه گیری Covid-19 به اکثر نقاط جهان می رسد ، پیوستن به یکدیگر و اتحاد و همبستگی جهانی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، کمک به همنوع و تلاش و هدایت مسیرهای درست هیچگاه مهمتر از الان مهمتر نبوده است. اینها چالش های امروز جامعه هستند که مقاومت تاب آوری سازمانها و سیستمهای انرژی را در برابر بروز حوادثی مانند شیوع کرونا و تامین انرژی آزمایش می کنند.

شورای جهانی انرژی از قهرمانان امروز یعنی کلیه عوامل موثر در زمینه های مختلف تامین انرژی سپاسگزاری می نماید چرا که تامین کنندگان انرژی کاملاً متعهدند که وظایف خطیر خود را به خوبی انجام دهند تا در این زمان پر چالش، فعالیت های مهم دیگر از مراقبت های بهداشتی و درمانی گرفته تا ترانزیت، کشاورزی، تولید و بسیاری موارد دیگر در کنترل و مهار این ویروس موفق باشند.

منبع: worldenergy