ظرفیت تولید کارخانه بازیافت کاغذ مشهد افزایش می‌یابد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: توسعه خط کارخانه بازیافت کاغذ با افزایش ظرفیت ۲۵ تن در روز در نیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.
دی یعقوبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه های بازیافت مشهد افزود: با توجه به مشکلات مربوط به کمبود مواد اولیه چوبی برای صنایع خمیرکاغذ کشور، یکی از بهترین راه حل های ممکن بازیافت کاغذ است.
وی خاطرنشان کرد: از اینرو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ بر ١٢٠ میلیارد ریال، خط تولید جدید  بازیافت کاغذ با ظرفیت ۲۵ تن در روز در کارخانه بازیافت کاغذ شهرداری مشهد تا نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
یعقوبی با اشاره به اینکه توسعه این خط، ظرفیت تولید کاغذ استان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، افزود: تولید کاغذهای گراف در این کارخانه نه تنها موجب ایجاد اشتغال  و حفظ منابع طبیعی می شود بلکه صرفه جویی ارزی را نیز به دنبال خواهد داشت.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه بازیافت کاغذ روزانه ۱۵ تن است و توسعه و راه اندازی فاز ۲ این کارخانه با ظرفیت ۲۵ تن در روز، یک اقدام بی نظیر در کشور است که با این توسعه ظرفیت تولید، روزانه به ۴۰ تن افزایش می یابد.
یعقوبی خاطرنشان کرد: کاغذ تولیدی در فاز ۲ این کارخانه، کاغذ گراف بوده که با گرماژ  ۷۰ گرم عمدتا برای مصارف پاکت های کاغذ جهت بسته بندی و خریدهای مارکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالی که روزانه ۱۷۸ تن کاغذ که برای تولید آن دو هزار ۶۰۰ درخت قطع شده به عنوان زباله و کاغذ باطله دور ریخته می شود هر روز ۱۱۵ تن از این میزان کاغذ باطله در مشهد مورد بازیافت قرار می گیرد.
روزانه دو هزار تن زباله در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد تولید می شود.