صنعت زغال سنگ پس از بحران کرونا هرگز بهبود نمی یابد

زیست آنلاین: کارشناسان صنعت زغال سنگ پیش بینی می کنند این صنعت پس از بحران کرونا هرگز بهبود نخواهد یافت.

به گزارش زیست آنلاین، کارشناسان صنعت زغال پیش بینی می کنند این صنعت جهانی پس از بحران کرونا هرگز بهبود نخواهد یافت، زیرا این بحران ثابت کرده است انرژی های تجدیدپذیر برای مصرف کنندگان ارزان تر و برای سرمایه گذاران مطمئن تر است.

تغییر الگوی مصرف و فاصله گرفتن طولانی مدت از سوخت های فسیلی در طول بحران کرونا سرعت گرفته و باعث بسته شدن نیروگاه ها در چندین کشور شده است. این امر باعث می شود که احتمال وقوع بدترین سناریو های آب و هوایی پیش بینی شده در آینده کم بشود، چرا که این سناریو ها بر اساس گسترش استفاده از زغال سنگ است.

قبل از همه گیری کرونا نیز این صنعت به دلیل افزایش آسیب به آب و هوا و گزینه های جایگزین ارزان قیمت، تحت فشار بود. این بحران، نارسایی های آن را بیشتر از قبل نمایان و میلیارد ها دلار به ارزش بازار زغال سنگ خسارت وارد کرد.

از آنجا که تقاضا برای برق کاهش یافته است، بسیاری از خدمات زغال سنگ را کنار گذاشتند، زیرا بسیار گران تر از گاز، انرژی بادی و انرژی خورشیدی است.

در اتحادیه اروپا واردات زغال سنگ برای نیروگاههای حرارتی در ماه های اخیر تقریباً دو سوم کاهش پیدا کرده که در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

منبع: theguardian