صنایع چوب و کاغذ مازندران باید به مرکز تولید کاغذ کشور تبدیل شود

با حضور معاونان وزیران فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش و استاندار مازندران؛ مراسم آغاز تولید ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر؛ ویژه کتب درسی دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش ” ایلنا” از کارخانه چوب وکاغذ مازندران ؛ ظرفیت اسمی تولید این شرکت ۱۸۰ هزارتن انواع کاغذ در سال است که سال گذشته ۱۱۱ هزارتن تولید در این مجموعه محقق شده است.

با تولید ۳۰ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان؛ ۷۰ درصد نیاز وزارت آموزش وپرورش به کاغذ توسط چوب وکاغذ مازندران برطرف می شود.

معاونان دو وزارتخانه ارشاد و آموزش و پرورش و استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت؛ در سخنان خود قول حمایت از این مجتمع بزرگ تولیدی را دادند.

احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: با همت و تلاش ارکان دولت؛ این مجموعه در مسیرتولید قرارگرفته و به نظر می رسد رکورد تولید در چوب و کاغذ شکسته شود.

وی با اشاره به مشکلات این مجموعه که توسط مدیرعامل بیان شد؛ قول داد معضلات پیش روی شرکت را درسطح ملی پیگیری کند.

احمد وند گفت: چوب وکاغذ مازندران می تواند نیازهای جامعه نشر کشور را برطرف کند اما برای جامعه نشر نیز رقابت پذیر بودن کالا بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان این مطلب که از ابتدای شهریور یک هزارتن مازاد قرارداد مان را از این کارخانه تحویل خواهیم گرفت، اظهار امیدواری کرد تولیدات این شرکت سال های آینده بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور وجامعه نشر را برآورده سازد.

بنابراین گزارش؛ لطیفی معاون وزیر آموزش وپرورش هم گفت: در نظر داریم میزان خرید خود را از شرکت چوب و کاغذ مازندران افزایش دهیم.

استاندار مازندران نیز درمراسم آغاز به کار خط تولید کاغذ های چاپ و تحریر ویژه کتب دانش آموزان گفت: با حمایت های دولت سیزدهم؛ دست مافیای واردات را کوتاه می کنیم و چوب و کاغذ مازندران ماموریت دارد ۷۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور را تولید کند.

سید محمود حسینی پور گفت: این کارخانه به خواست رئیس جمهور باید به مرکز تولید کاغذ مورد نیاز کشور تبدیل شود و امروز دراین مجتمع بزرگ تولیدی گردهم امده ایم که جشن تولید ۷۰ درصدی کاغذ کتاب های درسی را برپا نماییم.

وی به ضرورت بهسازی و به روز کردن تجهیزات تولیدی کارخانه های استان از جمله چوب وکاغذ با فناوری های نوین دنیا اشاره کرد و گفت: در ستاد تسهیل استان موضوع واردات چوب حل و فصل شده و سیاست این است که زراعت چوب با توجه به شرایط آب و هوایی و زمین های مناسب و مستعد و بهره گیری از تجارب اساتید دانشگاهی و کارشناسان و خبرگان ، جدی تر از گذشته پی گیری شود.

در این مراسم؛امید نیک نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در گزارشی گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ از زیان دهی خارج شد .

وی گفت: از مجموع ۱۱۲ هزارتن کاغذ تولیدی ۷۵ هزارتن در ۹ ماهه اول محقق شد و ۳۵ هزار تن درسه ماهه پایانی سال صورت گرفت.

وی گفت: درسه ماهه اول امسال ۲۹ هزار و۸۰۰ تن تولید داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۱ درصدی تولیدات را داشته ایم.