صدور حواله کاغذ برای ٥٢٦ ناشر در تیرماه

تهران- ایرنا- کمیته تخصیص و توزیع کاغذ نشر با صدور حواله کاغذ برای ۵۲۶ ناشر، بیش از ١٠٠٠ تُن کاغذ از ابتدای تیرماه تاکنون به حوزه نشر اختصاص داده است.

براساس اعلام روز یکشنبه روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته تخصیص و توزیع کاغذ نشر که زیر نظر اتحادیه ناشران کتابفروشان تهران و اتحادیه شرکت تعاونی ناشران ایران (آشنا) تشکیل شده از ابتدای تیرماه تا کنون ١٠٠٩ تن کاغذ بالکی و تحریر را به ٥٢٦ ناشر تخصیص داده است.

همچنین کمیته تخصیص و توزیع کاغذ نشر این کمیته در تیرماه سال جاری ٦ جلسه برگزار کرده است و بر اساس میزان فعالیت ناشران برای ٥٢٦ ناشر حواله کاغذ صادر شده است. میزان فعالیت ناشر در سال‌های گذشته و تعداد کتاب‌های منتشر شده از ناشر در سال جاری از جمله معیارهای تخصیص کاغذ به ناشران است.

حواله‌های صادر شده برای تحویل کاغذ شامل دو نوع کاغذ بالکی و تحریر و در دو قطع (٧٠*١٠٠و ٩٠*٦٠) بوده است.

بر اساس اعلام کمیته تخصیص و توزیع کاغذ نشر، حواله یک هزار و ٣١٣ بند کاغذ بالکی و ٢١هزار و ٣٥٨ بند کاغذ تحریر در ابعاد ٧٠*١٠٠ به وزن ٥٦٦ تن و ٥هزار و ٧٣١ بند کاغذ بالکی و ١٨هزار و ٢٣٩ بند کاغذ تحریر در ابعاد ٩٠*٦٠ به وزن ٤٥٣ تن برای ناشران صادر شده است.

به زودی کمیته تخصیص و توزیع کاغذ نشر اسامی ناشرانی که کاغذ دریافت کرده‌اند را اعلام می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام جدول کارگروه ساماندهی کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ١٣٩٨، ٣هزار و ٣٥٥ تن کاغذ به گمرک کشور وارد و ترخیص شده است.