صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت: ۳ هزار تن کاغذ تا هفته آینده ترخیص می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آخرین وضعیت کاغذ فرهنگی گفت: ۳ هزار تن کاغذی که در حال حاضر در گمرکات موجود است در هفته آینده ترخیص خواهد شد.
صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت: ۳ هزار تن کاغذ تا هفته آینده ترخیص می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کاغذ گفت: ۳۰۰۰ تن کاغذی که در حال حاضر در گمرکات موجود است در هفته آینده ترخیص خواهد شد. البته در سه ماه گذشته ۳۰ هزار تن کاغذ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده است که با توجه به اینکه کاغذ فرهنگی (نشر و مطبوعات) از غیرفرهنگی جدا شد، خود این موضوع اختلالی را در روند سامانه و مسیر‌های اداری وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سامانه‌های اداری، مرتب و منظم شدند و بانک مرکزی هم مسیر را در هفته جاری تسریع کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور خاطرنشان کرد: دیروز در شورای فرهنگ عمومی در این رابطه صحبت‌های مقدماتی انجام و مراتب آن مورد گفت‌وگو قرار گرفت، البته یک بار این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد که به علت نبود مستندات کافی مورد توجه قرار نگرفت و قرار شد یک بار دیگر با مستندات قوی‌تر آن را مطرح کنیم.

صالحی درباره موضوع آیین‌نامه نظام‌نامه صنفی نیز تصریح کرد: گروه‌های مختلف صنفی جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردند. در حوزه هنر تنوع صنفی وجود دارد و در پاره‌ای از موارد اتحادیه روشن صنفی نداریم. به همین منظور دوستان ما ۲۰ یا ۳۰ جلسه با اصحاب صنوف جلسه برگزار کردند.

وی افزود: متنی هم در این باره تنظیم شده است و با توجه به اینکه بخشی از این بحث مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، این متن نهایی شده و با آقای شریعتمداری وزیر کار هم صحبت کرده‌ایم و ایشان نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در حال نهایی کردن این موضوع هستیم و در آینده‌ای نزدیک به هیات دولت ورود پیدا می‌کند.