صادرات نان از مازندران روی میز/ مطالبات گندمکاران پرداخت شد

ساری- سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به برنامه صادرات نان از استان گفت: ماهانه ۲۸ هزار تن آرد بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار بازار، عباسعلی وفایی نژاد پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سالن اجتماعات غله با اظهار اینکه در مازندران ۱۲۰ هزار تن گندم ذخیره سازی شده است، افزود: این درحالی است که ماهانه ۲۸ هزار تن آرد بین نانوایی ها توزیع می شود.

وی شمار نانوایی را بیش از پنج هزار نفر ذکر کرد و بر لزوم افزایش نظارت برای کیفی سازی آرد و نان در استان تاکید کرد و درباره صنعتی شدن نان در استان گفت: در حال حاضر چند واحد صنعتی نان در استان وجود دارد اما اقبال عمومی زیادی در این بخش صورت نگرفته است.

وفایی نژاد، کاهش ضایعات نان را از جمله مزایای صنعتی شدن تولید نان در استان برشمرد و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ جامعه را تغییر دهیم، سرمایه گذاری در این بخش توسعه خواهد یافت.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی بازرگانی مازندران، صادرات نان را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و با اشاره به این‌که ذخیره استراتژیک را افزایش می دهیم، عنوان کرد: ظرفیت شمال کشور به رغم توسعه یافتگی، خالی است.

وی درباره مطالبات گندمکاران با اظهار اینکه۹۹.۵ درصد وجه و مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، افزود: در پرداخت وجه کلزاکاران نیز مشکلی وجود ندارد.