سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران حضوری و مجازی می‌شود/ خرید کاغذ منتظر تخصیص ارز دولتی

یاسر احمدوند درباره نحوه برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تخصیص ارز دولتی برای خرید کاغذ توضیح داد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا درباره برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که طبق تقویم پیش از کرونا باید در اردیبهشت برگزار شود، توضیح داد: به امید خدا و همت همکاران ما سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر ارشاد درباره نحوه برگزاری و فروش کتاب در نمایشگاه باتوجه به گسترش کرونا و سویه اُمیکرون اظهار کرد: به احتمال زیاد برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در نمایشگاه، فروش کتاب اختصاصا در سایت انجام خواهد شد و نمایشگاه کتاب تنها فضای ارائه آثار خواهد بود تا مخاطبان با کتاب‌ها آشنا شوند و امکان فروش نخواهد داشت.

او درباره حضور ناشران خارجی در سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیان کرد: حتما کتاب‌های خوب منتشرشده از ناشران خارجی هم در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد بود و فعالیت حوزه بین‌الملل ما برای ارتباط و گرفتن کتاب‌ها از ناشران خارجی آغاز شده است.

احمدوند در پایان درباره انتظار برای تخصیص ارز دولتی برای خرید کاغذ تصریح کرد: ثبت سفارش به مقدار ۲۰ میلیون دلاری که برای واردات کاغذ در حوزه کتاب وعده داده شده بود، انجام شده است. ما فراخوانی اعلام کردیم و طی آن شرکت ها آمدند و ارزیابی شدند درنتیجه شرکت های صاحب صلاحیت به بانک مرکزی معرفی شدند و ثبت سفارش کردند. اکنون منتظر تخصیص ارز دولتی از طرف بانک مرکزی برای خرید کاغذ هستیم.

نمایشگاه کتاب تهران در سال های اخیر به دلیل شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار شده است و عنوانِ نمایشگاه مجازی کتاب تهران بدان اطلاق شده است.