سیستم های گرمایشی بزرگترین تهدید برای هدف اقلیمی انگلیس هستند

زیست آنلاین: بزرگترین تهدید برای اهداف بلندپروازانه انگلیس برای سال 2050، انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از گرمایش خانه ها، مدارس و بیمارستان ها است.

به گزارش زیست آنلاین، انگلیس، به عنوان یک اقتصاد بزرگ، در سال گذشته متعهد شد که تا سال ۲۰۵۰، میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را کمتر از مقداری کند که جمع آوری می شودکه این یک تاریخ سازی بزرگ بود.

میزان انتشار کربن این کشور در سال 2018، 44 درصد کمتر از سطح انتشار سال 1990 بود. انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر ۳۳ درصد و زغال سنگ تنها ۵ درصد از منابع تامین انرژی این کشور را شامل می شوند.

اما کمیته تغییرات آب و هوا انگلیس هشدار می دهد باید اقدامات بیشتری برای تحقق اهداف کاهش کربن برای سالهای 2023 تا 2027 انجام شود و فعالان اقلیمی می گویند دولت باید خیلی زودتر از سال 2050 باید به هدف صفر خالص برسد.

بزرگترین تهدید برای اهداف بلندپروازانه انگلیس در سال 2050، انتشار گازهای گلخانه ای حاصل از گرمایش خانه ها، مدارس و بیمارستان ها است.

به گفته یان رادلی، مدیر اجرایی شرکت National Grid، بیش از 80 درصد خانه های انگلیس به شبکه گاز وصل هستند.

در حالی که گاز طبیعی، کربن کمتری از زغال سنگ منتشر می کند، وابستگی سنگین انگلیس به سوخت فسیلی یک ناپایداری بزرگ تلقی می شود. در حال حاضر گرمایش، عامل انتشار نیمی از گاز دی اکسید کربن انگلیس است.

کارشناسان اذعان دارند سرمایه گذاری 1.5 میلیارد پوندی دولت انگلیس برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای بخش حمل و نقل جاده ای جهت دستیابی به هدف سال 2050، در صورت عدم مدیریت انتشار حاصل از سیستم های گرمایش، کافی نخواهد بود.

منبع: cnn