زینک از دایره ارز نیمایی خارج شد/ واردات آخرین محموله زینک نیمایی به کشور

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران از واردات شش کانتینر زینک با ارز نیمایی به کشور خبر داد و گفت: در سال جاری زینک از دایره ارز نیمایی خارج شده است.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از واردات شش کانتینر زینک با ارز نیمایی به کشور خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه زینک از دایره ارز نیمایی خارج شده است،‌ این آخرین محموله زینک با ارز نیمایی است که به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد:‌ البته ثبت سفارش ما برای سال گذشته است و ارز آن نیز 27 اسفند ماه تخصیص یافته است، این زینک‌ها هم‌اکنون در گمرک بندرعباس است و این هفته توزیع خواهد شد.

شجاع تصریح کرد:‌ محموله فوق شامل 27 نوع زینک است که هم برای اعضای تعاونی و هم چاپخانه‌داران و مطبوعاتی است که پیش از این برای دریافت این زینک‌ها ثبت نام کرده بودند.

وی با اشاره به ارز این زینک‌ها به مبلغ 6 میلیارد تومان گفت:‌ تلاش ما این خواهد بود که این زینک‌ها با حداقل سود در اختیار مشتریان گذاشته شود تا در شرایطی که قیمت کاغذ روز به روز گران‌تر می‌شود، قیمت الکل و سایر مواد اولیه مصرفی صنعت چاپ و بسته‌بندی دوبرابر شده‌‌اند،‌ حداقل زینک با قیمت مناسب در دسترس داشته باشند.