رکود ۵۰ درصدی در چاپخانه های آذربایجان شرقی

رکود حاکم بر اقتصاد کشور مشکلات فراوانی را برای فعالان عرصه چاپ و نشر به همراه داشته است که این امر سبب رکود ۵۰درصدی درچاپخانه‌ها استان  آذربایجان شرقی شده در شده است

کارشناس حوزه چاپ و نشر :

کارشناس حوزه چاپ و نشر (حسین نوری وکیلی) در گفتگوی خصوصی با نشریه چاپ ونشرگفت:  افزایش مطالبات چاپخانه‌داران سبب شده تا اتحادیه پیگیری‌هایی را به‌منظور رسیدگی به مشکلات حوزه چاپ و نشر در دستور کار خود قرار دهد.

حسین نوری وکیلی ادامه داد:  سختی کار و حجم بالای مطالبات مالی معوقه چاپخانه‌ها مشکلات خاص خود را برای این صنعتگران به همراه داشته دراین‌بین مالیات بر ارزش‌افزوده نیز سبب شده تا چاپخانه‌داران مشکلات دوچندان شود.

وکیلی افزود: هم‌اکنون اتحادیه در کنار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش دارند تا مسئله را در سطح کلان مطرح و مشکلات برای همیشه پایان دهند.

این کارشناس حوزه چاپ بیان کرد:  اتحادیه رایزنی‌های را نیز با اتحادیه چاپخانه‌داران در تهران داشته و ازآنجاکه این یک مسئله در سطح کشور است نیازمند همکاری و یک عزم کشوری دارد.

وی به تفکیک حوزه مسئولیت‌های حوزه چاپ به دو وزاتخانه صنعت،معدن و تجارت و سازمان ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این طرح سردرگمی‌هایی را برای چاپخانه‌داران ایجاد می‌کند زیرا بروکراسی در کشور ما، سد راهی برای اجرای برنامه‌ها تبدیل‌شده این امر در شهرستان‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و زمینه را برای ناخرسندی حوزه چاپ در پی دارد.

تسهیل را در  امور حوزه چاپ ونشر

وکیلی اظهار کرد: ایجاد سازوکارهایی که بتواند شرایط مناسبی را برای تسهیل را در  امور حوزه چاپ ونشرایجاد کند یک الزام است و کمک می‌کند البته استان‌ها ذی‌نفع هستند و چنانچه برنامه‌های مناسب از سوی استان تهران در این زمینه در نظر گرفته شود می‌توان امید داشت تا مشکلات از مسیر درست پی گیری شود.