رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود

رویداد منطقه‌ای ۲۰۲۱ روز جهانی چوب از نوزدهم مهر ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رویداد منطقه‌ای 2021 روز جهانی چوب از نوزدهم مهر ماه به میزبانی استان کرمانشاه و با حضور هنرمندانی از سراسر جهان برگزار می‌شود و موضوع انتخاب شده برای این رویداد دوستی با محیط‌زیست است.

سال گذشته نخستین رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در طاقبستان کرمانشاه و با حضور 100 هنرمند برجسته چوب دنیا برگزار شد.

موضوع رویداد سال گذشته کتیبه بیستون بود که طی چهار روز و با تمام جزئیات ساخته شد.

علیرضا باوندپور مجری رویداد روز جهانی چوب در ایران می‌گوید: این رویداد با تم چوب و کربن دی اکسید با موضوع محیط زیست طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تم طراحی شده دوستی با محیط زیست است و با مشکلات امروز خیلی بیگانه نیست عنوان کرد: تمی که ما طراحی کرده‌ایم کره زمین است که ماسکی بر صورت دارد و یک تک درخت بر روی آن قرار دارد و تأمین اکسیژن کره زمین تنها بر عهده یک درخت است.

باوندپور گفت: این کار در ابعاد 60 سانتی‌متر و ارتفاع یک متر و 20 سانتی‌متر به صورت سه بعدی و با هدف دوستی با محیط زیست ساخته می‌شود.

وی افزود: تعامل و تبادل نظر با هنرمندان، معرفی توانمندی‌ها و هنر غنی این مرز و بوم به جهانیان از اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: این فرصت برای هنرمندان و صنعتگران صنعت صنایع دستی به ویژه استان کرمانشاه بسیار حائز اهمیت است و مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است.