روستائیان آمازون با تهدید بولسونارو روبرو هستند

زیست آنلاین: سیاست های توسعه ای رییس جمهور برزیل، زندگی روستاییان آمازون را تهدید می کند.

به گزارش زیست آنلاین، از فضا، جنگل های بارانی آمازون شبیه به یک ریه غول پیکر سبز تیره است که با رودخانه های آبی پوشیده شده و به طور پیوسته درگیر شیوع بیماری هایی مانند آتش سوزی های خاکستری، جاده های نارنجی و مزارع مربع شکل است.

آنچه که تصاویر ماهواره ای نمی تواند نشان دهند این است که چگونه بیشتر درختان و شاخ و برگهای سالم توسط ساکنان جنگل در مقابل قاچاقچیان و تخریب کنندگان جنگل محافظت می شوند.

از برجسته ترین این تلاش ها، ذخایر استخراج Tapajós-Arapiuns در ایالت پارا در شمال برزیل است، جایی که ساکنان در تلاشند مقاومت اقتصادی خود را با مجموعه ای از پروژه های جدید کشاورزی و جنگلداری و خورشیدی تقویت کنند.

74 جامعه سنتی که در این منطقه سکونت دارند، برای به دست آوردن وضعیت حفاظت شده منطقه که 110 برابر اندازه منهتن در آمریکا است، سخت تلاش کردند.

برخی از فعالان توسط قاچاقچیان به قتل رسیدند و برخی دیگر تهدید به مرگشدند تا اینکه محل زندگی آنها در سال 1988 توسط دولت به عنوان یک منبع استخراج شناخته شد. این امر به آنها حق زندگی پایدار در زمین را عاری از دخالت منافع تجاری در مقیاس بزرگ می دهد.

امروز اما منطقه آنها بار دیگر مورد تهدید قرار گرفته است. چرا که دولت رئیس جمهور راست افراطی، جایر بولسونارو، از توسعه تجاری آمازون حمایت می کند.

این امر فشار بیشتری را به ساکنان وارد کرده است تا بتوانند روش های جایگزین دیگری برای کسب درآمد پیدا کنند. بنابراین جنگل اطراف آنها بیش از آنچه که در صورت فروش به دامداران یا سویاکاران بدست می آورند ارزش دارد.

از جمله پروژه هایی که هدف از انجام این کار هستند یک مرکز جدید پالپ میوه خورشیدی در روستای Surucua است.

این کارخانه کوچک انگیزه اقتصادی برای محافظت از جنگل با طیف گسترده ای از درختان که میوه، آجیل ، روغن ، دارو و سایر محصولاتی را که می توانند استفاده کنند یا بفروشند، تامین می کنند، فراهم می کند.

این مرکز جدید یک ساختمان بتنی کوچک با پانل های خورشیدی در پشت بام است که توسط 16 زن محلی با پشتیبانی فنی و تامین مالی توسط چند موسسه و خیریه ساخته شده است.

مردم این روستا امیدوارند که پروژه های در مقیاس کوچک، این روستا را در مقابل صنایع مخرب تر که که هر روز فراگیرتر می شوند، محافظت کند.

منبع: theguardian