دورریز سالانه 4.5 میلیون تن مواد غذایی در انگلستان

زیست آنلاین: آمارهای جدید نشان می دهد، خانواده های انگلیسی سالانه 4.5 میلیون تن مواد غذایی را هدر می دهند.

به گزارش زیست آنلاین، آمارهای جدید نشان می دهد، خانواده های انگلیسی سالانه 4.5 میلیون تن مواد غذایی را هدر می دهند. سازمان برنامه پسماند و منابع سازمانی که با مشاغل و سازمانهای مختلف برای کاهش ضایعات مواد غذایی و مهار استفاده از پلاستیک همکاری می کند (WRAP) جدیدترین گزارش خود را در این زمینه منتشر کرده است.

براساس این گزارش، انگلیس در زمینه کاهش ضایعات مواد غذایی گامهای مهمی برداشته است، درمجموع بین سالهای 2015 و 2018 ، 450،000 تن کاهش دورریز صورت گرفته است که معادل کاهش دورریز هفت درصد برای هر شخص است.

به همین ترتیب، حجم زباله های غذایی تولید شده در زنجیره عرضه خرده فروشی، بخش هتلداری و زباله های خانگی، 9.5 میلیون تن در سال 2018 ، 11.2 میلیون در سال 2007 ، 10 میلیون تن در سال 2015 بوده است.

سخنگوی این سازمان اظهار داشت که این کاهش می تواند به عوامل مختلفی از جمله افزایش آگاهی عمومی، برچسب گذاری روی بسته بندی مواد غذایی و … وابسته باشد.

با وجود این پیشرفت، این گزارش حاکی از آن است که خانوارهای انگلیسی سالانه 4.5 میلیون تن مواد غذایی را هدر می دهند که ارزش آن حدود 14 میلیارد پوند، هزینه یک خانواده متوسط با فرزندان معادل 700 پوند در سال است. WRAP می افزاید: زباله های مواد غذایی خانگی 70 درصد از کل زباله را تشکیل می دهند و سیب زمینی به عنوان هدر رفته ترین ماده غذایی است.

مارکوس گاور، مدیر اجرایی WRAP، گفت: ما در یک دهه جدید هستیم و فقط 10 سال زمان داریم اگر بخواهیم به تعهد بین المللی خود برای کاهش هدر رفت مواد غذایی احترام بگذاریم. این مسئله واقعاً مهم است زیرا غیرقابل اعتماد است که ما هر روز شاهد دیدن اثرات قابل توجه تغییرات آب و هوایی هستیم و وقتی هر روز نزدیک به یک میلیارد نفر گرسنه می شوند ، مواد غذایی را در چنین مقیاسی به هدر می دهیم. این مسئله واقعاً مهم است زیرا ما هر روز شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم و واقعا شرم آور است که هر روز شاهد گرسنگی نزدیک به یک میلیارد نفر در جهان باشیم و با وجود این مواد غذایی را در چنین مقیاسی به هدر می دهیم.

منبع : independent