تولید ۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال آینده

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال آینده خبر داد و گفت:همچنین طبق قولی که در بدو شروع بکار داده بودم تا پایان سال جاری ۸ هزار تن کاغذ تحریر تولید خواهد شد.

این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری و نمایندگان مجلس برگزار شد،امید نیک نژاد مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران از تولید ۶۰ هزار تن کاغذ تحریر در سال آینده خبر داد و گفت:همچنین طبق قولی که در بدو شروع بکار داده بودم تا پایان سال جاری ۸ هزار تن کاغذ تحریر تولید خواهد شد.

وی با توجه به اهمیت حفظ اشتغال موجود،افزایش بهره وری در صنایع چوب و کاغذ مازندران،گفت: صنایع چوب و کاغذ یک واحد تولیدی بزرگ و فراملی است و با توجه به سرمایه یک میلیارد دلاری تجهیزات و ماشین آلات موجود در این شرکت باید از این ظرفیت ملی به نحو بهتری و درست تر استفاده شود.

نیک نژاد با اشاره به ظرفیت تولید ۹۰ هزار تنی در خط تولید کاغذ تحریر،افزود:امروز با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمن و نیاز مبرم کشور به کاغذ تحریر و روزنامه بشرط فراهم بودن بسترهای تولیدی و حمایتی امکان تولید این میزان تولید میسر خواهد شد.

او گفت:متاسفانه عواملی که در سال گذشته موجب توقف تولید در این واحد صنعتی بزرگ اتفاق افتاد موجب ضرر ۴۰۰ میلیارد تومانی به بدنه تولید این شرکت شد.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اهمیت بروز رسانی خط تولید ماشین یک و همچنین حذف قوانین دست و پاگیر برای حمایت بیشتر این صنایع تولیدی پر اهمیت در کشور،گفت:یکی از مشکلات اساسی امروز در بحث صنایع سلولزی در کشور عوارض گمرکی و مالیاتی است و انتظار می رود نمایندگان مجلس در این خصوص با وضع قوانینی به نفع تولیدکنندگان سلولزی تا حد زیادی قیمت تمام شده تولیدات داخلی را کاهش دهند.