تجهیز تمامی داوطلبان اطفای حریق به لباس‌های ایمنی در دستور کار است

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها گفت: درمجموع طی دو سال اخیر حدود ۳۸ هزار قلم کالا ازجمله دمنده، تجهیزات اطفای حریق، لباس ایمنی، کفش و… دراختیار استان‌ها، داوطلبان اطفای حریق و نیروهای منابع طبیعی قرار گرفته است. اولویت ما این است که هرچه زودتر تمامی داوطلبان اطفای حریق را با لباس‌های ایمنی و کفش‌های مناسب تجهیز کنیم.

به گزارش زیست آنلاین، امیر مسعود جلالی اشاره به اینکه طی سال گذشته حدود ۱۸ هزار قلم کالا ازجمله دمنده، تجهیزات اطفای حریق، لباس ایمنی، کفش و… دراختیار استان‌ها قرار گرفت تا آن‌ را بین نیروهای منابع طبیعی و نیروهای داوطلب اطفای حریق توزیع کنند، اظهار کرد: طی امسال نیز تاکنون ۲۰ هزار قلم کالا ازجمله موارد ذکر شده در اختیار اداره‌های منابع طبیعی در استان‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده نیز تجهیزات بیشتری در اختیار نیروهای جنگل‌بان و داوطلبان قرار خواهد گرفت البته اولویت ما این است که هرچه زودتر تمامی داوطلبان اطفای حریق را با لباس‌های ایمنی و کفش‌های مناسب تجهیز کنیم.

جلالی تاکید کرد: تجهیزات ایمنی و دفاعی در دسترس آن دسته از داوطلبان قرار خواهد گرفت که در سامانه همیار طبیعت ثبت‌نام کرده‌اند و آموزش‌هایی را در زمینه اطفای حریق دیده باشند. از سویی دیگر توانایی جسمی داوطلبان اطفای حریق برای ما مهم است و از بین افرادی که به‌عنوان همیار طبیعت ثبت‌نام کرده‌اند – بیش از ۸۰۰ هزار نفر – با همکاری انجمن‌ها تعدادی را به‌عنوان داوطلبان اطفای حریق انتخاب می‌کنیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه از دیگر اهداف ما تقویت شبکه رادیویی در استان‌ها است، تصریح کرد: با تمامی این‌ها محدودیت‌هایی در این زمینه و تجهیز کامل داوطلبان به وسایل اطفای حریق داریم. تامین این امکانات نیازمند اعتبار زیادی است. از سویی دیگر بسیاری از تجهیزات اطفای حریق مستهلک می‌شوند و باید سالانه آن‌ها را تعویض کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه به‌هرحال ارسال تجهیزات به استان‌ها برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور ازجمله اهداف اصلی سازمان جنگل‌ها است، گفت:  برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم و دریافت به‌موقع گزارش‌های مردمی از وقوع حریق، تخلفات و… نیز شماره تلفن سه رقمی ۱۳۹ را راه‌اندازی کرده‌ایم تا گزارش‌های مردمی از تمام نقاط کشور به مرکز کنترل و فرماندهی ما برسد./ابسنا