بی توجهی به هشدار کارشناسان پیش از آتش سوزی های استرالیا

 زیست آنلاین: کارشناسان هشدار داده بودند که یک فاجعه قریب الوقوع است، اما کسانی که در قدرت بودند این هشدار را نادیده گرفتند.

به گزارش زیست آنلاین، معاون سابق کمیساری سازمان آتش نشانی و خدمات امداد نیو ساوت ولز، مدت ها قبل از کشته شدن 34  شهروند استرالیایی، زنگ خطر را به صدا در آورد. زنگ خطر آتش سوزی که تعداد بسیار زیاد حیوان را از بین برد و ابر دودی گسترده ای ایجاد کرد تا جایی که از فضا قابل مشاهده بود.

تامپسون که در آگوست گذشته، گروه رهبران وضعیت اضطراری برای اقدامات اقلیمی (ELCA) را تأسیس کرد گفت: ما فقط می توانیم آن را ببینیم که در حال آمدن است.

وی افزود شما فقط باید به شرایطی مانند میزان سوخت موجود در زمین، گرما، رطوبت ، باد و غیره که آژانس های آتش نشانی و سازمان های مدیریت زمین از آنها برای تعیین شاخص خطر آتش سوزی استفاده می کنند، توجه کنید و می توانید آن را ببینید.

این گروه برای اولین بار ۴ اکتبر، در یک نامه سرگشاده هشدار داد که کشور آماده اتقاقات فاجعه بار بزرگ نیست.

در این نامه آمده بود تغییرات اقلیمی، رخدادهای شدید آب و هوایی را وخیم تر می کند و فصل آتش سوزی طولانی تر می شود.

تعداد روزهای با خطر بسیار زیاد آتش سوزی فاجعه بار سالانه در بیشتر مناطق استرالیا در حال افزایش است و پیش بینی می شود این افزایش ادامه داشته باشد.

این گروه برای کمک به دولت برای برنامه ریزی برای کاهش بحران قریب الوقوع درخواست کردند تا با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا دیدار کنند. اما موریسون که حامی سرسخت صنعت زغال سنگ در استرالیا است با اعضای ELCA ملاقات نکرد.

طی چند ماه، آتش سوزی که در طول تابستان رخ داده بود شدت گرفت و ۷۰ هزار مایل مربع حومه شهر را در برگرفت. در حالی که هنوز قسمت هایی در حال سوختن هستند، کاهش دما و باران، آتش سوزی های استرالیا را تا حد زیادی کاهش داده است. با این حال، اعضای ELCA در حال جنگیدن برای شنیده شدن هستند و هشدار می دهند که در صورت عدم رسیدگی به دلایل اصلی، آتش سوزی های آینده فاجعه بار تر خواهد بود.

منبع: nbcnews