بهینه سازی صنعت کاغذ با سناریوی هندی

همه‌گیری کووید-19 در عرض دو سال به شدت بر اقتصاد جهان به‌ویژه بخش تولید صنعتی تأثیر گذاشته است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، صنعت جهانی کاغذ شاهد روند رو به رشدی بوده که در آن کاغذ چاپ نسبت به کاغذ بسته بندی بازارش را از دست می دهد، صرفاً در نتیجه همه گیری همه گیر که تقاضا برای خرید آنلاین – از مواد غذایی گرفته تا دارو – افزایش یافته است که به نوبه خود صنعت بسته بندی را تقویت کرده است.

روزنامه‌ها و مجلات، در سراسر جهان، تعداد صفحات و تعداد چاپ را کاهش داده‌اند که باعث کاهش تقاضا جهانی برای کاغذ روزنامه و کاغذهای مجلات است.

در حالی که تولیدکنندگان برجسته کاغذ آمریکای شمالی و اروپایی بر روی کاغذهای با کیفیت برتر بر اساس خمیر بکر متمرکز شده اند، سناریو در هند کاملاً متفاوت است و تقاضای بیشتری برای کاغذ روزنامه بازیافتی، ورودی های بازیافتی و الیاف بکر پایدار برای انواع مقواها و کریگیت بازیافتی را نشان می دهد.

تولیدکنندگان کاغذ هندی توانایی خود را در تامین الیاف پایدار و قابل ردیابی از جنگل‌داری کشاورزی بدون تجاوز به زمین‌های جنگلی نشان داده‌اند. با این حال، جدا از برخی از تولید کنندگان پیشرو، به نظر می رسد علاقه کمی به سرمایه گذاری ساختاریافته در بهبود کیفیت کاغذ روزنامه و کریگیت برای کارتن های بسته بندی وجود دارد.

انجمن تولیدکنندگان کاغذ هندی (IPMA) مستقر در دهلی، سازمان در سطح ملی، که نمایانگر چهره نوظهور و سازمان‌یافته صنعت کاغذ در هند است، بر نیاز به جنگل‌داری کشاورزی تاکید می‌کند. خمیر چوب درختان در گذشته منجر به جنگل زدایی شده است که اثرات مخرب خود را بر محیط زیست در کل داشته است. IPMA استفاده از کاغذ را دوستدار محیط زیست می داند چرا که قابل بازیافت، زیست تخریب پذیر است و از منابع پایدار تولید می شود.

به گفته روهیت پاندیت، دبیر کل IPMA، این استدلال که استفاده از کاغذ به معنای تخریب جنگل ها و آسیب رساندن به محیط زیست است، فاقد هرگونه مبنای علمی است. در واقع، صنعت تولید کاغذ با کشاورزان دست به دست هم داده است تا درختان بیشتری را تحت برنامه جنگلداری کشاورزی و مزرعه پرورش دهند. پاندیت می‌افزاید: صنعت کاغذ در هند را می‌توان چوب مثبت نامید، زیرا درختان بیشتری نسبت به برداشت آن رشد می‌کند.

در بازار کاغذ هند، تقاضا برای کاغذ و محصولات مرتبط با CAGR زیاد است. شرکت‌های پیشرو تولید کاغذ هندی توانسته‌اند کیفیت تولید کاغذ را ارتقا دهند، تقاضای محلی و نیاز به تغییر کاغذ با کیفیت بهتر را درک کنند. منطق صنعت کاغذ در هند در طول سالیان متمادی تغییر کرده است و طیف گسترده ای از محصولات و راه حل ها را ارائه می دهد، خواه در تجارت الکترونیک، بسته بندی مواد غذایی، کالاهای سفید و یا بسته بندی داروها.