برگزیت و افزایش مالیات بر پلاستیک

زیست آنلاین: اتحادیه اروپا قصد دارد خلاء ایجاد شده توسط انگلیس در بودجه بلند مدت این اتحادیه را از طریق مالیات جدید بر پلاستیک و تجارت انتشار کربن پر کند.

به گزارش زیست آنلاین، چارلز میشل رییس کمیسیون اروپا در نشست سران اتحادیه اروپا، برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷, بودجه ای معادل 1.021 درصد از درآمد ناخالص ملی اتحادیه اروپا یا 1.095 تریلیون یورو را پیشنهاد داد که از این میزان یک چهارم باید به سمت خنثی سازی اتحادیه اروپا تا سال 2050 از نظر انتشار دی اکسید کربن برود.

جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا در ۳۱ ژانویه سال جاری، یک خلا ۱۰ میلیارد یورویی در سال در بودجه این اتحادیه ایجاد کرد. انگلیس بعد از آلمان بیشترین مشارکت را در تامین بودجه داشت.

اما مقامات اتحادیه اروپا می گویند که درآمد حاصل از مالیات بر پلاستیک و طرح تقویت تجارت کربن، که شامل بخش حمل و نقل نیز می شود، رقمی حدود 14 تا 15 میلیارد یورو در سال خواهد شد که بیش از شکاف ایجاد شده توسط انگلیس است.

مالیات بر پلاستیک برای پسماند های حاصل از بسته بندی های پلاستیکی غیر قابل بازیافت، ۰.۸ یورو به ازای هر کیلوگرم خواهد بود.

پول کربن از درآمد حاصل از سیستم تجارت گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا (ETS) است که بیش از میانگین درآمد سالانه در هر کشور می باشد.

همچنین اتحادیه اروپا مالیات های دیگر از جمله مالیات بر اقتصاد دیجیتال، حمل و نقل هوایی، معاملات مالی و محصولات ساخته شده با انتشار بالای CO2 که به اتحادیه اروپا صادر می شود را به عنوان منبع درآمد دیگر در نظر می گیرد.

منبع: reuters