برنامه دولت توسعه تولید کاغذ در کشور است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: برنامه دولت این است که تولید کاغذ را در کشور توسعه دهد و از هر سرمایه‌گذاری که امکان تولید داشته باشد، حمایت می‌شود.
برنامه دولت توسعه تولید کاغذ در کشور است

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سید صولت مرتضوی تأکید کرد: در صورتی که اقتصاد رقابتی شود، انحصارها شکسته خواهد شد و می‌توان قدرت سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در تولید را افزایش داد.

وی متذکر شد: با افزایش بهره‌وری کمیت و کیفیت افزایش یافته و در نتیجه قیمت‌ها تعدیل می‌شود، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به‌ضرورت حمایت از فرهنگ نیز گفت: دولت از کتاب‌هایی که نیاز جامعه را تأمین کرده و بر روی فرهنگ و اقتصاد جامعه تأثیر مثبت داشته و آسیب‌های جامعه را کاهش دهد حمایت می‌کند.

مرتضوی در خصوص وعده وزیر ارشاد در مورد استفاده از ارز ترجیحی برای تأمین کاغذ اضافه کرد: برنامه دولت این است که تولید کاغذ را در کشور توسعه دهد و از هر سرمایه‌گذاری که امکان تولید داشته باشد، حمایت می‌شود.

وی در خصوص اصلاح کتاب‌های درسی نیز گفت: نظر به اینکه اساساً انسان دچار یک نوع نقص نسبی است و به مرور زمان دانسته‌ها باید بیشتر شوند ضرورت دارد که کتاب‌ها تازه و به روز شود.

وی افزود: بر همین اساس کتاب‌ها از نظر شکلی و محتوایی باید به روز شوند. متاسفانه برخی مطالب در کتاب‌ها است که به صورت عامدانه و یا سهوی موجب انحراف می‌شود و از این روز باید کتاب‌ها همه ساله بررسی شده و محتوا ارزیابی شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت برای اصلاح ساختار متون درسی تمام قد فعالیت خواهد کرد.

مرتضوی با اشاره به علاقه مندی‌اش به کتب شهید مطهری، متذکر شد: به دلیل مشغولیت کاری فرصت مطالعه‌ام اندک است.