بارسلونا بزرگترین منطقه کم انتشار گازهای گلخانه ای جنوب اروپا را افتتاح می کند

زیست آنلاین: ورود بیشتر وسائل نقلیه آلاینده به منطقه ای در بارسلونا که ۲۰ برابر منطقه مشابه در مادرید است، ممنوع می شود.

به گزارش زیست آنلاین، بزرگترین ناحیه کم تولید گازهای گلخانه ای در جنوب اروپا در روز سال نو در بارسلونا افتتاح می شود که طی آن ورود وسایل نقلیه به منطقه شهری از جمله شهر و برخی از شهرهای اطراف ممنوع می شود.

ورود اتومبیل های بنزینی تولید قبل از سال 2000 و اتومبیل های دیزلی قدیمی تر از سال 2006 به این منطقه ممنوع است و هر بار که وارد این منطقه می شوند 100 تا 500 یورو جریمه خواهند شد.

یک مهلت قانونی سه ماهه به رانندگان داده خواهد شد که در این مدت در صورت ورود به این منطقه صرفا تذکر دریافت خواهند کرد و جریمه نخواهند شد.

برخلاف منطقه مشابه در مرکز مادرید، ممنوعیت بارسلونا کل منطقه شهری را در بر می گیرد. در منطقه مادرید، سطح دی اکسید نیتروژن (NO2) در سال 48 درصد کاهش یافت.

منطقه بارسلونا 95 کیلومتر مربع (۲۰ برابر منطقه مادرید) را پوشش می دهد و شامل چهار شهر نزدیک به خود بارسلونا نیز می شود که توسط 150 دوربین کنترل خواهد شد.

جانت سانز، معاون شهردار بارسلونا گفت: امیدواریم طی سه سال، تعداد خودروهای موجود در این شهر 125 هزار عدد کمتر شود و آلودگی هوا در چهار سال 20 درصد کاهش یابد.

این طرح مخالفانی نیز دارد که استدلال می کنند که این ممنوعیت بر تجارت تأثیر خواهد گذاشت و مردم را مجبور به خرید وسایل نقلیه تمیزتر و جدیدتر می کند. سانز این موضوع را رد و ادعا کرد که این طرح مردم را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی شهر ترغیب خواهد کرد.

منبع: theguardian