ایرلند تا سال 2040، 440 میلیون درخت کاشت خواهد داشت

زیست آنلاین: طی قرن ها ، پوشش جنگلی ایرلند از 80 درصد به تنها یک درصد در سال 1929 کاهش یافته است. به گفته اداره کشاورزی و توسعه مواد غذایی ، ایرلند تنها کشوری در اروپا است که نابودی جنگل ها به این شدت در آن رخ داده است.

به گزارش زیست آنلاین، از آن زمان ، این کشور به آرامی در حال افزایش پوشش جنگلی خود است. در سال 2012 ، سازمانی ملی جنگل ها تخمین زد که مساحت جنگل ها 731،650 هکتار یا 10.5 درصد از مساحت این کشور است.

با اینکه تخمین زده می شود پوشش جنگلی ایرلند در 350 سال گذشته در بالاترین سطح خود قرار دارد، هنوز از میانگین 30 درصدی پوشش گیاهی در اروپا کمتر است. با توجه به نقش اساسی که درختان در کمک به رفع بحران آب و هوا ایفا می کنند، یک کشور پراکنده از لحاظ پوشش درختان چه کاری باید انجام دهد؟

باید درختان بیشتری بکارند. این دقیقاً همان کاری است که کشور ایرلند قصد انجام آن را دارد. ایرلند تایمز گزارش می دهد که سالانه 22 میلیون درخت طی دو دهه آینده کاشته خواهند شد که تا سال 2040 مجموعا 440 میلیون درخت جدید خواهد بود.

در ماه ژوئن ، دولت برنامه عملیاتی اقلیمی را منتشر کرد که پیشنهاد می کرد هر سال 8000 هکتار درخت کاشته شود ، اما به جزئیات بیشتر مانند نوع درختان اشاره ای نکرد.

اما اکنون برخی از جزئیات برآورد شده اند. نیاز به کاشتن 2500 درخت مخروطی یا حدود 3 هزار درخت برگ پهن برای هر هکتار تخمین زده شده است.

سخنگوی بخش ارتباطات اقدام اقلیم و محیط زیست گفت: در برنامه عملیاتی اقلیم تضمین داده شده است که گسترش جنگل ها و مدیریت خاک گسترش یابد تا از کاهش کربن حاصل از استفاده از زمین در سال های 2021 تا 2030 و بعد از آن اطمینان حاصل شود.

به تازگی یک مطالعه جامع نشان داده است: “ترمیم درختان همچنان در بین مؤثرترین راهبردهای کاهش تغییرات آب و هوایی است. و از آن زمان تاکنون، تلاش های گسترده برای کاشت درختان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

اما برخی ادعا می کنند که کاشت یک تریلیون درخت کافی نیست و ما هنوز هم باید انتشار کربن خود را کاهش دهیم. بنابراین مناسب است که اقدامات دیگری مانند افزایش تعداد وسایل نقلیه برقی نیز در این طرح گنجانده شود.