افزایش 80 درصدی کالری مورد نیاز افراد تا پایان قرن

زیست آنلاین: یک مطالعه نشان می دهد که میزان غذای مورد نیاز برای تغذیه جمعیت جهان تا پایان قرن تقریباً 80 درصد افزایش می یابد.

به گزارش زیست آنلاین، محققان آلمانی می گویند که روند افزایش شاخص توده بدنی BMI) ) منجر به این می شود که افراد نیاز به کالری بیشتری داشته باشند. این یافته ها در مجله Plos One منتشر شده است.

این مطالعه که توسط تیمی از دانشگاه گوتینگن انجام شده، محاسبه کرده است که 60٪ افزایش کالری نتیجه افزایش جمعیت جهان خواهد بود. براساس پیش بینی های جمعیت جهانی سازمان ملل، جمعیت جهان از تقریباً هفت میلیارد در سال 2010 به 11 میلیارد در سال 2100 افزایش می یابد. با این حال، بیش از 18 درصد افزایش کالری تا سال 2100 ناشی از افزایش شاخص های قد و وزن جمعیت جهانی است.

لوتز دپنبوش، نویسنده کتاب از مرکز جهانی سبزیجات، توضیح داد: با فرض افزایش BMI و قد افراد، میانگین انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد بین سالهای 2010 تا 2100 ، 253 کیلو کالری افزایش می یابد.

وی به BBC News گفت: در مقیاس جهانی، ما محاسبه می کنیم که اثر BMI و افزایش قد در مدل ما که منجر به نیاز به کالری اضافی می شود، مطابق با نیاز کالری هند و نیجریه در سال 2010 است.

دکتر دپنبوش گفت: 253 کیلوکالری اضافی در رژیم غذایی روزانه افراد تقریبا برابر با دو موز بزرگ یا یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده است.

دکتر دپنبوش و همكار وی پروفسور استفان كلاسن از دانشگاه گوتینگن آلمان گفتند كه مدل سازی آنها پیشنهاد می كند كه در آینده كشورهای صحرایی بیش از سایر جوامع تحت تاثیر این افزایش میزان کالری جهانی قرار بگیرند.

آنها توضیح دادند كه منطقه در حال حاضر شاهد افزایش شدید نیاز به كالری است زیرا سرعت رشد جمعیت در جهان زیاد است. محققان هشدار می دهند كه عدم موفقیت جوامع جهانی برای تأمین این افزایش تقاضای غذا می تواند باعث تشدید نابرابری غذایی و اقتصادی شود.

آنها هشدار می دهند که افزایش تقاضا برای مواد غذایی منجر به افزایش قیمت آنها خواهد شد و ملل ثروتمند قادر به تهیه مواد غذایی خواهند بود در حالیکه ملت های فقیر با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند.

منبع : bbc