افزایش چشمگیر کاغذ در ترکیه

با رسیدن نرخ تورم سالانه ترکیه به 55 درصد، نمایندگان صنعت کاغذ اعلام کردند که قیمت بسته بندی بیش از 100 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، گزارش شده است که افزایش هزینه ها بر بخش بازیافت نیز تأثیر دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رئیس انجمن صادرکنندگان کاغذ و محصولات جنگلی استانبول، احمد گولچ، می‌گوید: اگرچه تجارت خوبی در بخش صادرات حاصل شده است، اما هزینه‌های تولید در بازار محلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. امروزه کاغذ در بسیاری از زمینه ها از کالاهای بادوام مصرف کننده تا بسته بندی و از صنعت چاپ تا تجارت استفاده می شود. واردات خمیر ترکیه به تنهایی بیش از یک میلیارد دلار بوده است. مجموع واردات با احتساب کاغذ آماده 3.2 میلیارد دلار بوده است.

همچنین در کشورهایی مانند روسیه که از آنجا کاغذ و سلولز وارد می کنیم، مشکلاتی وجود دارد. در عرصه داخلی، ما از دولت خود می خواهیم که مشوق هایی را برای شرکت های تولید کننده کاغذ فراهم کند. ترکیه دارای پوشش جنگلی بسیار غنی است. اما سرمایه گذار وجود ندارد. تنها چیزی که ما نیاز داریم این است که سرمایه گذاران بیرون بیایند و شانس سرمایه گذاری در صنعت کاغذ را داشته باشند.