استاندارد ملی جدید برای آب آشامیدنی وضع خواهد شد

زیست آنلاین: برنی سندرز، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، روز سه‌شنبه اظهار داشت که وی معیارهای فدرال آب آشامیدنی را برای گروهی از مواد شیمیایی سمی که باعث آلودگی گسترده در نیوهمپشایر و ایالتهای دیگر شده اند، تغییر خواهد داد.

به گزارش زیست آنلاین، به تازگی نیوهمپشایر استانداردهای سختگیرانه تری برای مواد پرفلوروکسیل و پلی فلوئوروکسیل ، که به طور کلی به نام PFAS شناخته می شود تنظیم کرده است، اما قاضی به طور موقت در ماه نوامبر پس از شکایت شرکت شیمیایی 3M ، از اجرای حکم جلوگیری کرد.

استاندارد جدید نیوهمپشایر برای این مواد شیمیایی حداکثر 12 قسمت در هر تریلیون است که بسیار پایین تر از 70 قسمت در هر تریلیون است که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست برای مواد شیمیایی توصیه شده است.

سندرز، یکی از سناتورهای ورمونت، گفت به جای هزینه کردن میلیون ها دلار در دعوی دادرسی ، چنین شرکت هایی باید برای تمیز کردن آلودگی های ایجاد شده هزینه کنند. او به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت، وی استانداردهای ملی آب تمیز را برای PFAS و سایر مواد شیمیایی در تلاش برای تضمین آب آشامیدنی تمیز “به عنوان یکی از حقوق طبیعی بشر” ایجاد می کند.

وی در بیانیه ای گفت: حرص و طمع شركتها یکی از اساسی ترین ضروریات زندگی بشر که آب تمیز است را تهدید می کند. ما نه تنها از تلاش های دولت برای اجرای قوانین قوی تر در مورد آب تمیز حمایت خواهیم کرد ، بلکه می خواهیم استانداردهای جدید برای آب تمیز ایجاد کنیم که این شرکت ها را وادار به پاکسازی آلودگی های تولید شده کند.

بیش از 700 خانه در نیوهمپشایر که آب آشامیدنی آنها توسط PFAS آلوده شده است ، به آب جدید وصل شده اند و ایالت تخمین می زند که در نهایت بیش از 100000 نفر دیگر ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. این آلودگی نتیجه نشت مواد شیمیایی در آبهای زیرزمینی از تأسیسات صنعتی و همچنین پایگاه سابق نیروی هوایی است.

مطالعات حاکی از ارتباط تنگاتنگ بین مقادیر زیاد این نوع آلاینده ها در بدن و طیف وسیعی از بیماری ها از جمله سرطان کلیه، افزایش سطح کلسترول و مشکلات بارداری است.

منبع : apnews