ارائه تسهیلات به مجریان طرح زراعت چوب انجام می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: باتوجه به ممنوعیت قطع درختان جنگل‌های طبیعی شمال و نیاز کارخانه‌های صنایع چوب و کاغذ کشور به چوب، طرح زراعت چوب در سطح کشور اجرا می‌شود.

رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ایلام مصوب شد ۴ هزار هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان به زراعت چوب اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: برای اجرا و تکمیل ۴ هزار هکتار زراعت چوب بالغ بر ۴ میلیون اصله نهال اُکالیپتوس نیاز است که این رقم در نهالستان‌های دهلران و مهران تولید و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه طرح زراعت چوب طی سال جاری در ۴هزار هکتار از اراضی استان انجام می‌شود گفت: باتوجه به ممنوعیت قطع درختان جنگل‌های طبیعی شمال و نیاز کارخانه‌های صنایع چوب و کاغذ کشور به چوب، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری طرح زراعت چوب در سطح کشور را اجرا می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان این‌که به این منظور ۴ میلیون نهال سریع‌الرشد و چندمنظوره اقتصادی تولید شده و به‌صورت رایگان در اختیار مجریان طرح‌های زراعتی قرار می‌گیرد گفت: متقاضیان اجرای طرح زراعت چوب می‌توانند از تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده برای این حوزه استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه برای هر هکتار ۷ و نیم میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده گفت: این تسهیلات کم درصد و با بازپرداخت ۴ ساله در اختیار مجریان طرح‌های زراعت چوب قرار می‌گیرد.