احراز هویت سریع و قابل اعتماد اسکناس!

در سال 2021، تعداد اسکناس های تقلبی یورو که از گردش خارج شده بودند، از نظر تاریخی در سطح پایینی بود. از جمله، این به دلیل این واقعیت است که اسکناس ها به طور فزاینده ای ضد تقلب می شوند. همکاری بین Koenig & Bauer Banknote Solutions و موسسه فناوری اطلاعات صنعتی (inIT) در دانشگاه علوم کاربردی Ostwestfalen-Lippe سهم مهمی در این امر دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، راه حل های جدید احراز هویت را فعال می کند که از طریق تلفن هوشمند کار می کنند. سرمایه گذاری مشترک coverno اکنون در تجارت اصلی کونیگ و بائر ادغام شده است.

راه حل های اسکناس Koenig & Bauer و موسسه فناوری اطلاعات صنعتی (inIT) از دانشگاه علوم کاربردی Ostwestfalen-Lippe (TH OWL) همکاری دیرینه ای در تحقیقات در زمینه احراز هویت اسکناس و مفاهیم دیجیتال جدید برای اسکناس دارند. به عنوان بخشی از این همکاری، خوانایی ماشینی قلم‌زنی و سایر فرآیندهای چاپ با فناوری منحصر به فرد ثبت شده “Sound of Intaglio®” از طریق یک شرکت مشترک امکان پذیر شد. این سرمایه‌گذاری مشترک اخیراً در کسب‌وکار اصلی کونیگ و بائر گنجانده شده است تا یک پلتفرم احراز هویت کاملاً جدید به نام ValiCash™ ایجاد کند. در اینجا می توان همکاری موفق در مفهوم صنعتی شدن تحقیقات را نشان داد و همچنین همکاری تحقیقاتی در زمینه پردازش تصویر صنعتی.

فرآیندهای چاپ منحصر به فرد

اینتالیو و سایر فرآیندهای خاص چاپ از دیرباز در تولید اسکناس و اسناد با امنیت بالا مورد استفاده قرار گرفته است. در موسسه فناوری اطلاعات صنعتی (inIT) TH OWL در لمگو، محققان روشی را برای ارزیابی حکاکی روی فولاد و سایر فرآیندهای چاپ با استفاده از روش‌های پردازش تصویر برای احراز هویت قابل اعتماد اسکناس توسعه داده‌اند.

پروفسور Volker Lohweg، مدیر پروژه و مدیر موسسه در inIT توضیح می:در پروژه تحقیقاتی Sound of Intaglio®، ما توانستیم با موفقیت نشان دهیم که چاپ حکاکی فولادی، که به راحتی قابل لمس و مشاهده است، همچنین می تواند بدون ابهام با استفاده از روش های پردازش تصویر و تشخیص الگو ارزیابی شود و در نتیجه به یک ماشین قابل خواندن با ویژگی امنیتی تبدیل شده است. در این میان، دانشمندان inIT این روش را به طور قابل توجهی گسترش داده اند. پروفسور هلن دورکسن که سال‌ها به طور فعال در این پروژه مشارکت داشت، می‌افزاید: ما اکنون می‌توانیم فرآیندهای مهم دیگری مانند چاپ افست هم‌زمان را از نظر کیفیت و اصالت ارزیابی کنیم.

جولیان شوبرت، مدیر عامل سابق coverno و رئیس کنونی Data, Vision و Solutions Authentication Solutions در Koenig & Bauer، می‌گوید: همکاری نزدیک با TH OWL باعث می‌شود همیشه یک قدم جلوتر با فناوری‌های نوآورانه باشیم. به این ترتیب، همکاری مشترک ما را قادر می سازد تا فرآیند چاپ سنتی اما بسیار ایمن را به یک بعد کاملاً جدید، یعنی خوانایی ماشینی برسانیم. این امکان راه حل های جدید و مقیاس پذیر احراز هویت را برای همه فراهم می کند، زیرا اسکناس را می توان با یک عکس ساده با گوشی هوشمند تأیید کرد.

اصطلاح intaglio از واژه ایتالیایی intagliare به معنای حکاکی گرفته شده است. در این فرآیند چاپ، یک طرح یا متن در صفحه چاپ حک می شود، مرکب در فرورفتگی ها باقی می ماند و سپس در حین چاپ به کاغذ منتقل می شود. اینتالیو، یعنی حکاکی فولاد، هنوز مطمئن ترین روش برای تولید پول است – بسیار ظریف و با وضوح بالا، حتی الگوهای پیچیده را می توان چاپ کرد. علاوه بر ظاهر نوری خاص، چاپ سه بعدی است، به طوری که مثلاً ارتفاع چاپ را می توان احساس کرد. این امر اسکناس‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند و جعل‌کنندگان تاکنون از نظر فنی قادر به تکرار این ترکیب از ویژگی‌های لمسی و نوری نبوده‌اند.

هیچ ویژگی امنیتی اضافی وجود ندارد

مزیت کلیدی ValiCash™ و Sound of Intaglio® این است که فرآیند چاپی را که قبلاً برای تولید تقریباً تمام اسکناس‌ها استفاده می‌شود، تجزیه و تحلیل می‌کند، به این معنی که بانک‌های مرکزی نیازی به اعمال ویژگی‌های امنیتی جدید یا اضافی ندارند. آنها می توانند از این فناوری بر روی اسکناس هایی که در حال حاضر در گردش هستند و همچنین سایر اسناد چاپی با امنیت بالا استفاده کنند. به عنوان مثال، روی تمبرهای مالیاتی،لیبل های حفاظتی محصول و شناسنامه.

برنامه ValiCash™ در حال حاضر برای احراز هویت اسکناس های یورو به صورت رایگان در اپ استور اپل قابل دانلود است.

احراز هویت اسکناس با اپلیکیشن

برای اطمینان از اینکه اسکناس‌های تقلبی می‌توانند نه تنها توسط بانک‌های مرکزی، بلکه توسط افراد عادی نیز شناسایی شوند، تیم اولین نسخه تحقیقاتی یک برنامه کاربردی برای تلفن‌های هوشمند را توسعه داد که در کنفرانس امنیت اسناد نوری در سانفرانسیسکو در سال 2012 ارائه شد. پردازش تصویر و تشخیص الگو برای تشخیص مشکوک بودن اسکناس ها. Lohweg می‌گوید: این در حال حاضر با یک دوربین متوسط ​​روی یک تلفن هوشمند کار می‌کند. برای مثال، این می تواند کمک بزرگی برای افرادی باشد که دارای اختلالات بینایی هستند. در این میان، این فرآیند از طریق همکاری افزایش یافته است تا بتوان از آن در طیف گسترده ای از تلفن های هوشمند استفاده کرد. علاوه بر این، استحکام در برابر تأثیرات محیطی به طور قابل توجهی بهبود یافته است و خود این فرآیند تا حد زیادی صنعتی شده است. “اغلب، به محض نشان دادن اولین نمونه اولیه، مردم فکر می کنند که این سیستم اکنون برای بازار آماده است و کاملاً کار می کند. اما این تنها نیمی از حقیقت است، به خصوص در زمینه برنامه های کاربردی با امنیت بالا.

شوبرت می‌گوید: کار زیادی برای صنعتی کردن نمونه‌های اولیه انجام شده است تا قوی و قابل اعتماد شوند. امروزه، ValiCash™ به طور محکم در مجموعه کونیگ و بائر، تنها تامین کننده ای که می تواند راه حل کاملی از طراحی اسکناس گرفته تا ماشین های چاپ و کنترل کیفیت و راه حل های احراز هویت را به مشتریان ارائه دهد، ادغام شده است.

ValiCash™ و نتایج تحقیقات بیشتر در مورد اسکناس ها در کنفرانس امنیت اسناد نوری و دیجیتال در وین در تاریخ 11-13 آوریل 2022 ارائه می شود و فرصتی برای آزمایش برنامه به صورت زنده فراهم می کند.