آینده اقلیمی پس از کرونا ویروس به تصمیمات سیاستمداران وابسته است

زیست آنلاین: با همه گیری ویروس کرونا، مقادیر کربن دی اکسید و سایر آلاینده های جوی کاهش پیدا کرده است. اما استقرار این شرایط و بازگشت به سطح ایمن در ادامه کار بستگی به تصمیمات سیاستمداران دارد.

به گزارش زیست آنلاین، از زمانی که گاردین گزارشهای روزانه میزان دی اکسید کربن جوی را در هاوایی آغاز کرد، احساس افسردگی در میان افراد نسبت به آینده زمین بیشتر شد.

روند صعودی انتشار کربن دی اکسید از هر زمان در تاریخ بشر بیشتر شده است. ترکیبی از آتش سوزی در کالیفرنیا، استرالیا و آمازون، ایجاد ایستگاه های زغال سنگ بیشتر در چین و روند صعودی استفاده از وسایل نقلیه مصرف کننده سوخت فسیلی در این روند صعودی دخیل اند.

در 18 آوریل، میزان CO2 به 416.76 ppm رسید که 3.13 ppm بیشتر از سال گذشته بوده است. دانشمندان مقادیر بالاتر از 350 ppm را محدوده خطر می نامند. که در مناطق گرمسیری باعث گرمتر شدن و خشک شدن شدید هوا می شود. بسیاری از شهرهای ساحلی غرق می شوند و میلیون ها نفر مجبور به مهاجرت می شوند.

در ماه می، مقدار کربن دی اکسید کمی ریزش می کند زیرا گیاهان و درختان در نیمکره شمالی کربن را از جو دریافت می کنند، اما دوباره در پاییز شاهد افزایش مقادیر هستیم.

امسال همه گیری کرونا ممکن است این چرخه را تغییر دهد. در ابتدا، با بسته شدن کارخانه ها و کاهش ترافیک، رشد CO2 که به اوج خود رسیده بود، کم می شود. اما چگونگی برنامه ریزی سیاستمداران مشخص خواهد كرد كه آیا می توان دوباره به “سطح امن” برای مقادیر کربن دی اکسید برسیم یا خیر.

گاردین به عنوان یک سازمان خبری در راستای کاهش تغییرات آب و هوا تصمیمات مهمی اتخاذ کرده است. این شرکت از تبلیغات سوخت های فسیلی خودداری كرده و به اولین سازمان بزرگ جهانی خبر تبدیل شده است که با شركت هایی كه سوخت های فسیلی را استخراج می كنند همکاری نمی کند.

منبع : theguardian