آمریکا تحریم خرید پنبه ازبکستان را لغو کرد

وزارت کار آمریکا پس از بررسی های مختلف در نهایت تحریم خرید پنبه از ازبکستان را لغو کرد.
آمریکا تحریم خرید پنبه ازبکستان را لغو کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس گزارش سفارت ازبکستان در واشنگتن، وزارت کار آمریکا پس از بررسی مختلف به این نتیجه رسید که کار اجباری در مزارع ازبکستان توسط کودکان کاهش داشته در نتیجه تحریم خرید پنبه این کشور را لغو کرد.

تحریم پنبه تولید شده در ازبکستان در سال 2010 میلادی وارد این فهرست شده است.

وزارت کار آمریکا افکار سازمان مدافع حقوق از جمله ائتلاف بین المللی «Cotton Campaign» و سازمان بین المللی برای حقوق کارگران (ILRF) و همچنین بررسی رسمی ارائه شده توسط سفارت ازبکستان در واشنگتن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

پس از بررسی های صورت گرفته و گزارشات موجود وزارت کار آمریکا عنوان کرد که استفاده از کار اجباری کودکان در موقع برداشت پنبه در ازبکستان به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است. در نتیجه این محصول بهتر است از لیست تحریم های آمریکا خارج گردد.

تصمیم وزارت کار آمریکا در مورد حذف پنبه ازبکی از این فهرست به شرکت های آمریکایی خرید پنبه اجازه می دهد بدون هیچ مشکلی خرید این محصول ازبکی را به صورت مستقیم صورت دهند.

همچنین به عقیده نمایندگان وزارت کار آمریکا، حذف پنبه ازبکستان از این فهرست برای شرکت های خصوصی این کشور امکان برقراری روابط بازرگانی با صادرکنندگان ازبکستان را فراهم می کند.

همچنین برای تولیدکنندگان پنبه ازبکستان چشم انداز جدیدی برای ورود به بازارهای آمریکا باز می‌شود.

گفتنی است، این تصمیم دولت آمریکا مطابق نتیجه گیری ها و نتایج نظرسنجی انجام شده توسط سازمان بین المللی کار و بانک جهانی است.